• Marc Liewehr, prezes VFP Communications
• Agata Godlewska, redaktor prowadząca „Food Service”
O nowoczesnej komunikacji marketingowej w gastronomii
Wykład poprowadzą:
• prof. dr hab. Teresa Taranko,
kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości SGH
• Agnieszka Małkiewicz, AM HoReCa Communications
Dostawca i restauracja – partnerstwo w marketingu
Wykład poprowadzi:
• Anna Kaczor, Head of TGM HoReCa, Makro Cash and Carry Polska SA
Opis: Prowadzenie własnej restauracji, hotelu czy firmy cateringowej nie musi być samotną walką. Warto rozejrzeć się i poszukać partnerów biznesowych – producentów, dostawców, dystrybutorów. Wspólne działanie w zakresie marketingu gastronomicznego przynosi obopólne korzyści, o ile właściwie dobieramy kontrahentów i wywiązujemy się ze zobowiązań.
Najnowsze trendy w marketingu gastronomicznym na świecie
Wykład poprowadzi:
• Damian Wawrzyniak, właściciel Fine Art of Dining
Opis: Francja, Hiszpania, Skandynawia, Ameryka Południowa – czy teraz czas na Polskę? Sezonowe i lokalne produkty, własne uprawy, integracja szefów kuchni, książki, design – restauracja to zespół doświadczeń… Czy jesteśmy gotowi na światowe trendy? Czy świat jest gotowy na nas? Czy kiszone ogórki, żentyca i Pijana Koza z Robaczkowa mają szansę zrobić furorę wśród 50 najlepszych na świecie szefów kuchni? Jak tego dokonać?
Uczestnicy:
• Robert Trzópek, szef kuchni The Harvest
• Krzysztof Rabek, szef kuchni, podróżnik kulinarny
• Luiza Trisno, właścicielka Yellow Dog
Budowanie wizerunku szefa kuchni i restauratora w mediach
Wykład poprowadzi:
• Agnieszka Małkiewicz, AM HoReCa Communications
Opis: Wizerunek restauracji można budować w oparciu o typ serwowanych dań, wystrój wnętrza, charakterystyczną lokalizację lub nietypowy styl obsługi. Jednak ostatnio bardzo modne stało się opowiadanie o restauracji poprzez podkreślenie jej twórców: szefa kuchni czy restauratora, nawet jeśli tylko maczają w tym swoje palce, jak np. celebryci. Warto postawić na wykreowanie własnej osobowości, zbudowanie pozycji eksperta od podstaw i stworzenie własnej marki. Jak robią to najlepsi?
Uczestnicy:
• Joanna Albin, brand manager Kuchnia+
• Adam Chrząstowski, szef kuchni restauracji Ancora
• Agnieszka Kręglicka, właścicielka Kręgliccy – Restauracje i Catering
• Grzegorz Łapanowski , Łapanowski – Grupa Kulinarna
Kulinarny marketing regionu
Wykład poprowadzi:
• Agnieszka Małkiewicz, AM HoReCa Communications
Opis: Nocne degustacje, zwiedzanie winnicy, połowy ryb czy pieczenie chleba w gospodarstwie agroturystycznym to świetny sposób, aby przybliżyć mediom restaurację, region lub produkt. Organizacja wypraw i zapewnianie doświadczeń kulinarnych to genialne, modne i skuteczne narzędzie marketingu gastronomicznego. Jak to robić i na czyje wsparcie można liczyć?
Uczestnicy:
• Hubert Gonera,, właściciel firmy Landbrand
• Katarzyna Gądek, zastępca dyrektora ds. turystyki Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa
• Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji miasta Gdańsk
• Justyna Zdunek , właścicielka restauracji Metamorfoza
Budowanie komunikacji marketingowej – social media, blogi, WWW
Wykład poprowadzi:
• Przemysław Dzienuć, senior social media specialist, Performics/ZenithOptimedia Group
Opis: Jaki jest wspólny marketingowy mianownik dla działań socialmediowych i restauracji? Integracja społeczna. Jedno i drugie środowisko stymuluje oraz pobudza życie towarzyskie. W ramach serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, wirtualnie wymieniamy opinie, kontaktujemy się i umawiamy – w kawiarniach, restauracjach, pubach, gdzie już na żywo kontynuujemy rozmowy. To połączenie iskrzy. Właśnie ta współzależność powoduje, że restauracje i firmy związane z branżą gastronomiczną nie mogą zrezygnować z obecności w sieci. Ich obecność w social mediach powinna być priorytetem w działaniach marketingowych, ponieważ to najwygodniejszy i najtańszy sposób dostępu do odbiorców.
Uczestnicy:
• Agata Michalak, redaktor naczelna magazynu „Kukbuk“
• Małgorzata Minta, dziennikarka, bloggerka, specjalistka ds. social mediów „Gazety Wyborczej”
• Aleksandra Lazar, założycielka serwisu Gastronauci.pl
Projektowanie komunikacji wizualnej w gastronomi: wnętrze, lokalizacja, design
Wykład poprowadzi:
• Katarzyna Gliszczyńska, specjalistka ds. zarządzania designem
Opis: W dużej mierze sukces przedsięwzięcia zależy od tego, czy potrafimy ofertę menu oraz obsługi konsekwentnie powiązać z logo, wystrojem, charakterem wnętrza i klimatem. Jeżeli tak, to stworzymy markę, która będzie miała wartość sama w sobie, a marka jest walutą XXI wieku – napisała w jednej ze swoich książek Alina Wheeler. Jak zatem sprawić, by klimat i wystrój wnętrza konsekwentnie nawiązywały do konceptu restauracji?
Uczestnicy:
• Krzysztof Gałkowski,, właściciel Beirut Hummus & Music Bar oraz Kraken Rum Bar
• Marta Gessler, właścicielka restauracji Qchnia Artystyczna, designerka, prekursorka food designu
• Lange & Lange, biuro projektowe
• MOKO Architects, pracownia architektoniczna
Polskie i zagraniczne szkolenia dla szefów kuchni, menedżerów i restauratorów
Wykład poprowadzi:
• Joanna Ochniak, przewodnicząca Komitetu Kobiet w Światowym Stowarzyszeniu Szefów Kuchni (WACS)
• Ewa Olejniczak, executive chef w hotelu InterContinental w Warszawie
Opis: Prowadzenia restauracji i kuchni trzeba się nauczyć. Tylko jak, gdzie i za ile? Dla własnego bezpieczeństwa biznesowego warto poszukać wiedzy, potem zdobyć praktykę, a na koniec otwierać własną restaurację. Sprawdzamy, gdzie polski przedsiębiorca i szef kuchni może szukać wiedzy zarówno kulinarnej, jak i biznesowej.
Uczestnicy:
• prof. dr hab. Teresa Taranko, kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości SGH
• Matylda Grzelak, absolwentka Uniwersytetu Nauk Gastronomicznych we Włoszech
• Witold Iwański, szef kuchni restauracji Aruana w hotelu Narvil
• Paweł Oszczyk, szef kuchni restauracji La Rotisserie w hotelu Le Regina
• Piotr Ślusarz, kucharz w Atelier Amaro, półfinalista „Top Chefa”, stażysta w El Celler de Can Roca
• prof. dr hab. Teresa Taranko, kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości SGH
• Agnieszka Małkiewicz, AM HoReCa Communications
Dyskusje panelowe prowadzą:
Agnieszka Małkiewicz i Agata Godlewska.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
Oficjalne after party dla wykładowców, panelistów i wszystkich uczestników konferencji. Podczas imprezy odbędzie się degustacja przekąsek przygotowanych specjalnie na tę okazję przez Pawła Oszczyka i Damiana Wawrzyniaka
Miejsce: Mamaison Hotel Le Regina, ul. Kościelna 12, Warszawa (transport we własnym zakresie)
Wstęp: wolny dla wykładowców, panelistów, gości specjalnych oraz osób, które zakupiły bilety na konferencję
Dress code: smart casual